Üç kişinin beyin dalgalarıyla iletişim kurabildiği bir yöntem geliştirildi

Bir araştırmacı konuyla ilgili, “Aslında gözlerden aldığı sinyalleri yayan beynin arkasındaki sinir hücrelerini ‘kandırdık’” ifadelerini kullandı

Araştırmacılar iki insanın sadece zihinlerini kullanarak üçüncü bir kişinin bir görevi tamamlamasına yardım ettiği yeni bir yöntem geliştirdi. Fotoğraf: Mark Stone / University of Washington

Üç kişinin yalnızca beyinlerini kullanarak iletişim kurabildiği ve problem çözebildiği bir yöntem geliştirildi.

Washington Üniversitesi’nden bir ekibin geliştirdiği ve BrainNet ismi verilen türünün ilk örneği sistem araştırmacıların iddiasına göre beyinler arası bir iletişim ağı kurmayı sağlıyor ve telepatik iletişimi gerçeği dönüştürme yolunda büyük bir adım anlamına geliyor.

Araştırmacılar ilk defa bir kişinin sadece zihnini kullanarak hem bilgi gönderebildiğini hem de alabildiğini ve bunun aynı zamanda ikiden fazla kişinin ağa katılabildiği ilk sistem olduğunu söylüyor.

Washington Üniversitesi Paul G. Allen Bilgisayar Bilimi ve Mühendisliği Fakültesi’nde öğretim üyeliği yapan Rajesh Rao, “İnsanlar hiçbirimizin tek başına çözemeyeceği problemleri işbirliği yaparak çözmek için iletişim kuran sosyal varlıklardır. Bir grup insanın sadece beyinlerini kullanarak işbirliği yapıp yapamayacağını görmek istiyorduk. Buradan yola çıkarak iki insanın üçüncü bir insana bir görevi tamamlaması için yardım ettiği BrainNet fikrini geliştirdik” ifadelerini kullandı.

Araştırma nisanda akademik bilim dergisi Scientific Reports’ta yayımlandı.

Deneylerde Tetris benzeri bir oyun kullanıldı. “Verici” sıfatı verilen iki kişi oyunu görebiliyor ancak kontrol edemiyordu.

“Alıcı” ismi verilen üçüncü kişiyse oyunun sadece bir kısmını görebiliyordu ve oyunu başarıyla tamamlaması için geri kalan bilgiyi BrainNet arayüzü vasıtasıyla iki vericiden almak zorundaydı.

Deneyin üç gönüllüsü de birbirilerini göremeyecekleri, duyamayacakları ve birbirleriyle konuşamayacakları farklı odalarda bulunuyordu.

Çalışmanın ortak yazarlarından Andrea Stocco, “Mesajı alıcıya iletmek için, ucunda alıcının kafasının arkasında minik bir rakete benzeyen bir verici bulunan bir kablo kullandık.  Bu bobin beynin gözlerden gelen sinyalleri yorumlayan bölgesini uyarıyor” ifadeleriyle araştırmayı anlattı.

Stocco ayrıca, “Aslında gözlerden aldığı sinyalleri yayan beynin arkasındaki sinir hücrelerini ‘kandırdık’. Bunun üzerine katılımcılar gözlerinin önünde bir anda beliren parlak kıvılcımlar ve nesneler gördükleri hissine sahip oldular” dedi.

Araştırmacılar teknolojinin yeterince gelişmesini ve gelecekte bir beynin tek başına çözemeyeceği problemleri çözmek için beyinleri birbirine bağlı ekiplerin problemleri birlikte çözmelerini umuyor.