Denizanasını tutmak için erişte şeklinde yumuşak robotik parmaklar geliştirildi

Araştırmacılara göre yumuşak robotlar, "dünyadaki en kaygan organizmalardan bazılarını tutmanın nazik bir yolu"

Bilim insanları denizaltı araştırmalarını yürütürken derin denizdeki denizanalarını güvenli şekilde toplamak için "erişte şeklinde yumuşak robotik parmaklar" geliştirdi.

Teknoloji canlı için önemli derecede baskıya veya fiziksel zarara sebebiyet vermeden araştırmacıların denizanalarını incelemesine olanak tanıyor. Bu araçlar ileride felçli hastaların rehabilitasyonuna yardım amaçlı da kullanılabilir.

Current Biology adlı bilimsel dergide yayımlanan robotik parmaklar çalışması, bunun gibi yumuşak robotların okyanus keşfinde nasıl bir dönüşüme yol açabileceğini açıklıyor.

Deniz biyologları okyanusun derinliklerindeki sualtı canlılarını yakalamak veya onlardan DNA örneği almak için sert robotlar kullanıyor. Ne var ki bu robotlar denizanası gibi hassas organizmaların ciddi ölçüde zarar görmesine sebep olabiliyor.

robot-jellyfish-soft-robotics.jpg

Deniz biyologları denizaltı araştırmalarını yürütmede araç olarak "erişte şeklindeki yumuşak robotik parmaklara" başvurdu (Jason Jaacks)

Amerikan Doğa Tarihi Müzesi'nde doktora sonrası araştırmacı olan ve araştırmaya katılan Michael Tessler, "Genom bilimi sayesinde yeni geliştirilen yumuşak robotların dünyadaki en kaygan organizmalardan birini, yani denizanasını tutmanın nazik bir yolu olduğunu doğruladık" dedi ve ekledi:

Yeni teknolojiler sayesinde derin deniz hayvanlarını tutma teknikleri gibi alanlarda sıklıkla büyük ilerlemeler kaydediyoruz.

Çalışmanın ortak yazarlarından Nina Sinatra da şöyle ekledi:

Mühendisler, malzeme takımımızı genişleterek, geleneksel robotların altından kalkamayacağı zorluklar için heyecan verici ve zekice çözümlerin kapısını aralayabilir.

Araştırma gelişim aşamasındaki yumuşak robot teknolojisinin bir parçası. Bu teknoloji belirsiz, zorlu görev ve ortamlarla baş etmek için geleneksel robotlardaki tipik sert parçaları kullanmıyor.

Hassas organizmalarla etkileşimin de ötesinde, araştırmacılar, bu yeni araçların ve insanlara doğrudan fayda sağlayacak uygulamalar için de kullanılabileceğini söylüyor.

Araştırmanın diğer ortak yazarı Robotik Wood, "Yumuşak robotlar, sert gövdeli robotların hantal ve yetersiz kaldığı birçok iş için, mesela meyveleri zedelemeden ağaçtan toplamak veya felçli hastaların kaslarını rehabilite etmek için kullanılabilir" dedi.

* İçerik orijinal haline bağlı kalınarak çevrilmiştir. Independent Türkçe'nin editöryal politikasını yansıtmayabilir.

Independent Türkçe için çeviren: İrem Oral