Samanyolu'nun merkezindeki kara deliğin etrafında sıradışı nesneler bulundu

Bir araştırmacı "Bu nesneler gaz gibi görünüyor ve yıldız gibi davranıyor" dedi

Galaksimizin merkezindeki süper kütleli kara deliğe yörüngelenen G nesnelerinin gösterildiği bir çizer izlenimi (Jack Ciurlo)

Galaksimizin merkezindeki büyük kara deliğin yakınında garip nesneler tespit edildi.

Gökbilimciler nesnelerin "gaz gibi göründüğünü, yıldız gibi davrandığını" ve yeni bir sıradışı nesneler sınıfını temsil ettiğini söylüyor.

Sagittarius A diye bilinen süper kütleli kara deliğin etrafında dönen 4 "G nesnesi" bulundu.

Girdap çizerek dönen bu gizemli boşluk galaksimizin kalbinde yer alıyor ve onu inceleyen bilim insanları için gizem yaratmaya devam ediyor.

Sırasıyla 2005 ve 2014'te bulunan G1 ve G2'ye katılan 4 yeni nesne, bilim insanlarını şaşırtıyor çünkü çoğu zaman yoğun görünmelerine rağmen yörünge hareketinde kara deliğe yaklaştıkça esniyor.

Bu yörüngeler Dünya'nın Güneş etrafındaki hareketini 365 günde tamamladığı yörüngeden çok daha uzun. Öyle ki bir yörüngenin tamamlanma süresi 100 ile bin yıl arasında değişiyor.

Los Angeles'taki Kaliforniya Üniversitesi'nden araştırmacılar yeni keşfedilenleri daha öncekilere uygun olarak G3, G4, G5 ve G6 diye adlandırdı.

Bulgularını Nature'da yayımlayan araştırma ekibi, 6 nesnenin de bir zamanlar çift yıldız (ortak kütle merkezinin etrafında dönen yıldız çifti) olduğuna ve daha sonra süper kütleli kara deliğin güçlü çekim kuvveti sebebiyle birleştiğine inandıklarını belirtti.

Fakat bu birleşme süreci tek bir gecede gerçekleşmiyor. Ortak yazar Andrea Ghez'e göre sürecin tamamlanması bir milyon yıldan uzun sürüyor.

Ghez durumu şöyle açıklıyor:

Yıldızların birleşmesi evrende düşündüğümüzden daha sık gerçekleşiyor olabilir, hatta yaygın olması muhtemel. Kara delikler çift yıldızları birleşmeye itiyor olabilir. İzlediğimiz ve anlam veremediğimiz birçok yıldızın şu an sakinleşmiş birleşmelerin sonucu olması mümkün. (...) Galaksilerin ve kara deliklerin nasıl evrildiğini öğreniyoruz. Çift yıldızların birbiriyle ve kara delikle etkileşimi tek yıldızların diğer tek yıldızlarla ve kara delikle etkileşiminden çok daha farklı.

Ekip şimdiden aynı grubun parçası olabilecek muhtemel nesneleri inceliyor.

Çalışmanın evrenimizdeki galaksilerin çoğunda yaşananlara ışık tutmamızı sağlayacağı söyleniyor. Ancak Ghez'e göre, Dünya bütün bu aksiyondan epey uzakta, "galaksinin merkezine kıyasla banliyöde" yer alıyor.

Ajanslardan da yararlanılmıştır

*İçerik orijinal haline bağlı kaldırarak çevrilmiştir. Independent Türkçe'nin editöryal politikasını yansıtmayabilir.

Independent Türkçe için çeviren: İrem Oral