Çinli bilim insanları, maymun-domuz melezleri geliştirdi

Araştırmacılar, organ nakli için insan organlarını büyütmeye yardımcı olmak amacıyla Kimera diye anılan hayvanları kullanmayı umuyor

İki domuz yavrusu; kalplerinde, karaciğerlerinde, dalaklarında, akciğerlerinde ve derilerinde maymun DNA'sıyla doğdu. (Kök Hücre ve Üreme Biyolojisi, Ana Devlet Laboratuvarı, Pekin)

Çinli bilim insanları, organ nakli için "insan organlarını hayvanlarda büyütme" çalışmasının parçası olarak, maymun-domuz melezleri üretti.

İki kimera domuzcuğu da doğduktan sonraki bir hafta içinde ölmüş olsa da, ikisinin de kalplerinde, karaciğerlerinde, dalaklarında, akciğerlerinde ve derilerinde makak maymunu DNA'sı tespit edildi.

New Scientist tarafından yayımlanan çalışmaya göre, melezler IVF kullanılarak dişi bir domuza yerleştirilen 4 binden fazla embriyodan üretildi.

Pekin'deki Kök Hücre ve Üreme Biyolojisi, Ana Devlet Laboratuarı'ndan bir ekip, hücreleri ve onların soyundan gelen hücreleri izlemelerini sağlayan bir floresan protein üretmek için maymun hücrelerinin genetiğini değiştirdi.

Bu değiştirilmiş hücreler, döllenmeden 5 gün sonra domuz embriyolarına enjekte edildi.

İkisi kimera olmak üzere, 10 domuz yavrusu doğdu.

Öte yandan, maymun hücreleri, kalan domuz hücrelerinin binde biri ve 10 binde birinde oluştu.

Bilim insanları, daha yüksek maymun DNA'sı konsantrasyonuna sahip, sağlıklı hayvanlar doğması için yaptıkları deneyleri tekrarlamayı ve sonunda bir hayvanı sadece maymun DNA'sı içeren bir organla dünyaya getirmeyi hedefliyor.

Protein and Cell'de yayınlanan araştırma makalesine göre sonuçlar, ekibi “büyük bir hayvan modelinde dokuya özgü fonksiyonel hücrelerin ve organların üretilmesine bir adım daha yaklaştırdı."

Öte yandan bu, melez hayvanların ilk üretilişi değil. 2010'da California'daki Stanford Üniversitesi'nden bir ekibin çalışmaları sonucu, sıçan pankreasına sahip fareler doğmuştu.

2017'deyse Kaliforniya'daki Salk Enstitüsü'ndeki araştırmacılar, yaklaşık 100 bin hücreden birinin insana ait olduğu domuz-insan kimeraları yapmıştı. Embriyolar bir ay içinde imha edilmişti.

NHS Kan ve Organ Nakli örgütüne göre, şu an Birleşik Krallık'ta 6 binden fazla kişi organ bekleme listesinde ve organ yetmezliği nedeniyle günde yaklaşık üç kişi ölüyor.

Independent Türkçe için çeviren: Onur Bayrakçeken